Nieuwsbrief
Inloggen

BaS PIM

Product Informatie Management

Beheer uw productinformatie consistent en eenduidig

Werkt u met (tien)duizenden artikelen van verschillende fabrikanten? Dan is de kans groot dat al die fabrikanten op hun eigen manier hun productinformatie aanleveren. fabrikant A zal zijn productinformatie via een Excel-bestand aanleveren, terwijl fabrikant B een eigen web-API heeft waar u uit kunt putten. Maar dan komt het volgende probleem: fabrikant A gebruikt voor maten inches, terwijl fabrikant B millimeters gebruikt. Dan komt er nog bij dat iedere fabrikant andere benamingen voor dezelfde categorieën. Bijvoorbeeld fabrikant A die een categorie ‘productgroep’ hanteert, en fabrikant B die ‘artikelgroep’ gebruikt.

Het BaS PIM biedt een oplossing voor deze problemen. Met een PIM-systeem creëert u een totaaloverzicht en kunt u alle productinformatie eenduidig opslaan. Via één centraal punt kunt u de productinformatie updaten en completeren. Het eenduidig maken van de productinformatie maakt het ook voor klanten makkelijker om producten te vergelijken.

B2B

Stroomlijn productinformatie

B2B

Creëer een totaaloverzicht

B2B

Vul de gaten in het totaaloverzicht

B2B

Verwerk productinformatie

BaS PIM:
Ons eigen PIM-systeem

Wij ontwikkelen ons eigen PIM-systeem voor onze klanten. Alle grote leveranciers en fabrikanten zijn aangesloten bij grote PIM-systemen zoals, afhankelijk van de branche, o.a. GS1, PS infood of EZ-base.

Wij richten ons de leveranciers die niet aangesloten zijn op de grotere partijen. Van onze klanten zal een deel van hun leveranciers gekoppeld zijn aan de grote partijen, maar komt een deel ook uit Excel-bestanden, en leveren de zeer kleine partijen hun informatie aan via een Word-bestand of PDF. Deze informatie verzamelen wij in ons eigen PIM-systeem.

Data ontvangen

Er zijn vier soorten manieren waarop organisaties hun productinformatie aanleveren. Ten eerste kunnen ze aangesloten zijn bij een grote speler, zoals bijv. GS1, PS infood of Technische Unie. Ten tweede kan het zijn dat ze hun eigen webAPI hebben ontwikkeld. Ten derde kunnen ze hun informatie aanleveren per Excel-bestand. Als laatst kan het zijn dat ze hun informatie versturen via Word- of PDF-bestand.

De informatie die ze aanleveren kan over allerlei zaken gaan. Denk aan prijzen, afbeeldingen, kenmerken, beschrijvingen, prijscalculaties en ga zo maar door.

Data bewerken

De productinformatie komt vervolgens terecht in de BaS PIM. In dit PIM-systeem wordt alle informatie bewerkt. Zo wordt er een totaaloverzicht gecreëerd en wordt alle informatie eenduidig gemaakt. Alle ontbrekende informatie kunt u verder aanvullen in de BaS PIM en updaten wanneer fabrikanten hun nieuwe lijsten aanleveren.

Data versturen

Nadat de productinformatie bewerkt is in het BaS PIM-systeem, wordt de data weer verstuurd. Dat kan zijn naar uw administratie, uw eCommerce toepassingen zoals een WooCommerce-webshop of uw afnemers. Daarnaast kan het ook weer allemaal teruggestuurd worden naar de leverancier.

PIM-systeem voor B2B

Met een PIM-systeem voor uw groothandel kunt u uw afnemers nog sterker aan u binden. Omdat uw afnemers hun informatie van alle leveranciers afzonderlijk moeten halen, kunt u ze een extra dienst leveren. Als u de productinformatie van al uw leveranciers in één systeem hebt, kunt u deze rechtstreeks delen met uw afnemers. Hoe groter het gebruikersgemak dat u ze biedt, hoe eerder ze geneigd zijn hun aankopen via uw groothandel te doen.

Wij koppelen onder andere aan

Leer ons kennen

Heeft uw organisatie specifieke werkwijzen en/of gereedschappen?
Wilt u een specifiek combinatie aan modulen, een gesprek of een maatwerk offerte?

Neem contact met ons op