BaS Retourmodule
Branchegericht, sterk in koppelingen en maatwerk
Beheer uw retourzendingen efficiënt met de BaS Retourmodule
Het retourneren van orders is een essentieel aspect van het handelsproces dat een soepele klantenservice en klanttevredenheid bevordert. Een goed georganiseerd retourproces is dan ook van cruciaal belang voor bedrijven. Het vereenvoudigt de communicatie met klanten en vermindert mogelijke geschillen. Het opzetten van een duidelijk en gemakkelijk te volgen retourbeleid is van groot belang om verwarring te voorkomen en klanten vertrouwen te geven in hun aankopen.
Voor bedrijven betekent het retourneren van orders het beheer van teruggestuurde producten, inspectie van hun staat en het opnieuw integreren in de voorraadindeling. Het monitoren van retourpercentages biedt waardevolle inzichten in productkwaliteit en klanttevredenheid.
Kortom, een goed retourproces is een win-win situatie. Klanten voelen zich zekerder bij hun aankopen en bedrijven kunnen hun klantenservice verbeteren en hun activiteiten optimaliseren op basis van feedback van retourzendingen.
BaS Retourmodule
Met de BaS Retourmodule kunt u uw retourorders op verschillende niveaus beheren. In basis kunt u met de BaS Retourorders negatieve aantallen invoeren in de winkelwagen van de BaS WebShop.
Retourneren op basis van verkoopfactuur
Een artikel retourneren op basis van verkoopfacturen komt vooral voor in de B2C-markt. Het is de strengste vorm waar rekening wordt gehouden met of men er recht op heeft het artikel retour te zenden, of het binnen de garantie valt etc.
Retourmodule op basis van negatieve aantallen
Deze variant is geschikt voor complexere betaalconstructies. Zo kunt u verschillende zaken invoeren en verrekenen zoals o.a. abonnementen stopzetten, bedragen terugstorten of pro forma deelbetalingen uitvoeren.
Retourneren op initiatief van de klant
Deze retourmodule is voor klanten en leveranciers die magazijnafspraken met elkaar hebben. De klant kan zonder problemen zijn overschot aan artikelen die hij teveel heeft besteld retour zenden naar zijn leverancier.
Retourmodule voor emballage
Deze module is specifiek voor de horeca. De leverancier levert kratten drank en krijgt andere kratten terug. De binnendienst kan de order openen en negatieve aantallen toevoegen en verrekenen van de geretourneerde kratten.
De BaS Retourmodule in de praktijk
U kunt de BaS Retourorder gebruiken als u bijvoorbeeld werkt met emballage. Sommige groothandels leveren kratten drank aan horecagelegenheden. Terwijl zij hun kratten leveren, krijgen zij andere kratten terug die als retourorder ingelezen dienen te worden. Met de BaS Retourorder regelt u dit proces op een centrale plek.
Creditnota
Met de BaS Retourmodule kunt u eenvoudig creditnota's genereren en bedragen verminderen of kwijtschelden van eerdere facturen. Het biedt de mogelijkheid om correcties aan te brengen in facturatie, zoals bij foutieve bedragen, geretourneerde goederen of andere situaties waarin klanten recht hebben op terugbetaling. Bovendien maakt de BaS WebShop het ook mogelijk om algemene creditnota's te creëren voor een geoptimaliseerd en efficiënt retourbeheer binnen uw bedrijf.
Leer ons kennen
Heeft uw organisatie specifieke werkwijzen en/of gereedschappen?
Wilt u een specifiek combinatie aan modulen, een gesprek of een maatwerk offerte?