Nieuwsbrief
Inloggen
 

Wie zijn wij?

De geschiedenis van Softmaat

Het verhaal van Softmaat begint in 1996 als Converging Lines BV, het moederbedrijf van destijds Vectron. In 1996 waren kassasystemen nog elektronische kassaregisters. Dat was ook de tijd dat het internet haar intrede deed. Eén van de eerste dingen die Vectron oploste was deze kassasystemen via een 1200kbs modem koppelen.

Kassasystemen voor de Horeca

Heineken had in de tijd dat Vectron in beeld kwam 5000 kroegen die Heineken-bier schonken. Toen was het nog gebruikelijk om de kroegen langs te gaan om bonnetjes op te halen en die één voor één in te voeren. Voordat die taak klaar was, was men drie maanden verder. Met de kassasoftware en -hardware van Vectron werd dit bonnetjessysteem in één klap geautomatiseerd.

In Nederland draaide in die tijd 40% van de horecakassa's op Vectron, in Amsterdam 80%. Veel zaken hadden te maken met investeerders die wilden weten wat hun omzet was, dat er geen verspilling was en dat fraude tegengaan werd etc. Met de high-end kassa's van Vectron konden deze zaken allemaal geoptimaliseerd en gemonitord worden.

Deze visie is later gespiegeld naar Softmaat: de diepte ingaan met bedrijven die een stap verder willen gaan.

De overname van Softmaat

In 2005 besluit medeoprichter van Vectron, Henk van de Ven, zijn aandelen te verkopen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. In 2008 wordt Softmaat opgericht en Henk wordt ingehuurd als externe consultant. In 2009 besluit Henk, met het moederbedrijf Converging Lines BV, Softmaat over te nemen. Maar zijn visie heeft hij meegenomen naar online markt. Daarom staat Softmaat tot de dag van vandaag nog voor het automatiseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen.

2008 tot heden

In 2008, toen Softmaat werd opgericht, stonden websites en vooral webshops nog in de kinderschoenen. Ook de ontwikkelsoftware was toen nog niet wat het nu is.

Toen Henk in beeld kwam, ontstond het idee om de webshops die Softmaat ontwikkelde niet per klant te bouwen, maar om een generiek systeem te ontwikkelen. Henks ervaring uit de kassawereld speelde hierin een grote rol. In basis is een webshop een geavanceerd kassasysteem: het uiteindelijke doel is bestellen en afrekenen. En dat moet zo gebruiksvriendelijk en gemakkelijk mogelijk gemaakt worden, voor zowel de interne als de externe gebruiker.

Het verschil met open-source webshops

De oplossingen van Softmaat verschillen met open-source webshops is omdat wij bereid zijn de diepte in te gaan. Waar open-source webshops plug & play zijn, leveren wij maatwerk. De visie achter de high-end kassasystemen van Vectron is nu toegepast op de high-end webshops van Softmaat.

B2B

Henk van de Ven

Sales

Henk is een ondernemer in hart en nieren. Met jarenlange ervaring in sales en ondernemen, weet hij uw wensen altijd te vertalen naar concrete oplossingen.

B2B

Robin van de Ven

Project Manager

Ondernemen zit ook bij Robin in zijn bloed. Met een jarenlange ervaring als controller, consultant en business developer weet hij alle projecten in goede banen te leiden.

B2B

Peter van den Berg

Software Developer

Peter is onze software developer en systeembeheerder. Zijn expertises zijn o.a. API's, JSON, C#, SQL en ASP.NET. Daarnaast is hij Cisco Certified CCNA en CCNA Voice, Microsoft Certified Technology Specialist Windows, Exchange en .NET.

B2B

Pieter van Rij

Software Developer

Pieter is al jaren actief als software developer. Zijn expertises zijn onder andere werken met API's, JSON, C#, SQL en ASP.NET, rapportages en connectivity.

B2B

Fabian Knapen

Marketing & Design

Fabian is de laatste toevoeging aan het team. Hij houdt zich bezig met design, customer support en het uitwerken van marketingmogelijkheden.

Een persoonlijke aanpak

Elk bedrijf heeft haar eigen bedrijfsvoering en werkwijze. Wij staan ervoor uw leven op automatiseringsgebied gemakkelijker te maken zonder 100% te automatiseren. Uiteindelijk dient eCommerce uw commerciële functionaliteit te versterken, (kosten)besparingen en efficiëntie te behalen.

Partnerships vinden wij belangrijk. Daarom zit u niet vast aan lange contracten. U kunt uw contract maandelijks opzeggen, even goede vrienden. Wij zullen er alles aan doen om u een persoonlijke, duidelijke uitleg te geven als u vragen hebt.

Een vliegende start

Een webshop opstarten kost tijd en moeite. Om uw webshop te vullen is het belangrijk om informatie te verzamelen. Wij steken tijd en moeite in een eerste opzet voor u zodat u snel aan de slag kan met uw webshop. De webshop gaat immers pas voor u werken als hij live staat.

Wij verzorgen de hosting van uw webshop zodat u zich hier niet druk over hoeft te maken. Wij kunnen ook uw domeinnaam registreren. De BaS WebShop wordt constant verbeterd en periodiek komen er updates beschikbaar. Wij houden u altijd op de hoogte over de laatste versie.

Leer ons kennen

Heeft uw organisatie specifieke werkwijzen en/of gereedschappen?
Wilt u een specifiek combinatie aan modulen, een gesprek of een maatwerk offerte?

Neem contact met ons op